dimarts, 31 de maig del 2016

Els nois i noies de 6è participen en la JORNADA DE MÚSICA a l'Auditori Axa de l'Illa Diagonal

flauta 

Aquest matí els nois i noies de 6è han pogut interpretar les dues peces de flauta que han estat preparant durant aquest últim trimestre. 


 Aquesta Jornada de Música és una trobada de més de nou-cents nois i noies de 6è de primària i 1r d'ESO per gaudir de la música, tot interpretant conjuntament les músiques estudiades. 

 La veritat és que ho han fet molt i han gaudit interpretant i escoltant música.

CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE LES FOTOS

IMG_0326 

dijous, 12 de maig del 2016

Una classe d'Educació Física a 5è: Torres Humanes

Preparant la festa de Sant Jordi els nens i nenes de 5è van aprendre a fer escultures en grup.

Treballar i experimentar en equip: força, equilibri, creativitat, acceptació de rols, respecte.

Tots som necessaris i importants quan treballem en grup !


5è B a classe d'Ensenyaments Alternatius

Els alumnes de 5è B a classe de dimecres tarda fent la matèria d'Ensenyaments Alternatius amb la Gemma R.

Les fotografies mostren el resultat final d'un treball fet a partir d'una experiència de MEDIACIÓ a classe: com podem resoldre els conflictes que tenim entre nosaltres a l'escola ?

" Fem ORIGAMI junts aprenent i ajudant-nos els uns als altres "


dijous, 5 de maig del 2016

5è ha cantat a l'Auditori de Barcelona " Babaua, les desventures de Mimí", la CANTÀNIA 2016

Untitled 1

Per fi ha arribat el gran dia !!!! Hem estat a l'Auditori de Barcelona compartint CANTÀNIA amb un munt de nois i noies més de tota Barcelona.

Ha estat impressionant i molt emotiu cantar davant els pares !!!! Tot l'esforç fet durant aquests últims mesos ha valgut la pena i ha donat el seu fruit.

Us deixem aquest recull de fotos i videos del moment de l'assaig i del descans ja que després no hem pogut fer-ne.

FOTOS

IMG-20160505-WA0008

VIDEOS

IMG_20160505_095729726

VIDEOS

IMG_20160505_103920718

Esperem que us ho hagueu passat tan bé com nosaltres !!!

dilluns, 18 d’abril del 2016

Experimentem amb la força de la gravetat

Aquestes imatges corresponen a l’activitat duta a terme per l’alumnat de 5è. Amb aquesta experiència s’ha experimentat els efectes de la força de la gravetat i del fregament amb l’aire deixant caure boles de diferents materials, mides i pes.

Les conclusions han estat que la bola que ha caigut més ràpida és la de plastilina perquè pesa més i venç amb més facilitat el fregament amb l’aire.


dimarts, 12 d’abril del 2016

6è assaja la nova LLEGENDA de Sant Jordi 2016

Una nova LLEGENDA de Sant Jordi estem preparant amb molta ilusió. I per això, els nois i noies de 6è estan practicant al pati per a que surti d'allò més bé.

Aquestes són les imatges de l'assaig d'avui. Ho hem passat molt bé !!!


dilluns, 4 d’abril del 2016

Participem al XII Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu alta


Aquest matí, dos alumnes de l'escola han participat en el XII Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu alta que ha tingut lloc a l'espai de l'auditori del Conservatori Municipal de Música de Barcelona.

I encara que no han pasat a la fase següent s'hi han esforçat d'allò més i han deixat el llistó ben amunt.

Enhorabona als dos !!!!



GUILLEM A. - 6è A


LAIA R. - 4t A


dijous, 31 de març del 2016

LEGO MINDSTORMS a 6è de primària

Durant aquesta setmana i la que ve els nens i nenes de 6è faran un taller de LEGO MINDSTORMS.

Es tracta d'una iniciativa del CRP de les Corts. Per posar-ho en marxa comptarem amb l'ajut i assessorament de'n Francisco Fernández i del material necessari que el mateix CRP ens proporciona.

 ÀLBUM DE FOTOS

El desenvolupament del taller es basa en el següent programa:

1ª sessió
·         Donar a conèixer els objectius de les sessions
o   Fomentar el treball en equip, tots som responsables i tots decidim que cal fer
o   Construir un robot seguint unes instruccions donades
o   Programar un robot per desenvolupar una tasca concreta
o   Fer-se responsables de totes i cadascuna de les peces del kit
·         Muntar el robot

2ª sessió
·         Tenir lligats els robots amb les tauletes, feina del professorat
·         Presentar les possibilitats dels blocs de programació amb ajut d’un projector
o   Verds : Mover tanque
§  Apagado/Rotaciones /Encendido
§  Experimentar el moviment del robot
o   1er repte
§  Una línia amb un punt d’inici i final. Cal fer el recorregut en un sol intent
·         Expliquen com ho han fet
o   2n repte
§  Seguir una línia amb un angle recte
·         Com ho han aconseguit ?
3ª sessió
·         Interactuar amb el medi
o   Sensor ultrasònic
§  Muntar lliurement al robot
§  Mostrar possibilitats dels blocs taronja incidint especialment en el rellotge de sorra i els seus diferents sensors
o   1r repte
§  Aturar-se a 10 cm d’una paret
·         Com ?
o   2n repte
§  Comportar-se com un robot aspirador de casa
·         Com ?

4ª sessió
·         Seguir un circuit ja dissenyat
Desmuntar i recollir peces segons esquema

dimecres, 16 de març del 2016

Interpretant a PAUL KLEE


Els alumnes de 6è han pintat aquests fantàstics murals, interpretant a l'artista PAUL KLEE.

Paul Klee (18 de desembre de 1879 - 29 de juny de 1940) va ser un pintor suís, que es pot situar entre el surrealisme, l'expressionisme i l'abstracció.

August Macke, Zeichnung Paul Klee, 1914.jpg

dimecres, 2 de març del 2016

5è participa en el 17è FÔRUM de RECERCA de Les Corts


Els alumnes de 5è de l'escola participen en el 17è FÒRUM de RECERCA de Les Corts amb el projecte:


El fòrum de recerca de les corts és un certamen, al què concorren alguns dels treballs realitzats per l'alumnat del districte, amb l'objectiu de fer un reconeixement del treball d'investigació d'alumnat i professorat, de ser una plataforma d'intercanvi d'experiències, distingir les millors recerques i donar a conèixer a la comunitat educativa i la societat el treball  que es fa als centres educatius.
La recerca permet a l’alumnat adquirir i integrar nous sabers i habilitats i alhora desenvolupar unes capacitats necessàries per viure en una societat cultura lment i tècnicament canviant. La recerca doncs, contribueix decididament a la formació  integral  dels joves, un dels objectius principals de l’educació