dijous, 31 de març del 2016

LEGO MINDSTORMS a 6è de primària

Durant aquesta setmana i la que ve els nens i nenes de 6è faran un taller de LEGO MINDSTORMS.

Es tracta d'una iniciativa del CRP de les Corts. Per posar-ho en marxa comptarem amb l'ajut i assessorament de'n Francisco Fernández i del material necessari que el mateix CRP ens proporciona.

 ÀLBUM DE FOTOS

El desenvolupament del taller es basa en el següent programa:

1ª sessió
·         Donar a conèixer els objectius de les sessions
o   Fomentar el treball en equip, tots som responsables i tots decidim que cal fer
o   Construir un robot seguint unes instruccions donades
o   Programar un robot per desenvolupar una tasca concreta
o   Fer-se responsables de totes i cadascuna de les peces del kit
·         Muntar el robot

2ª sessió
·         Tenir lligats els robots amb les tauletes, feina del professorat
·         Presentar les possibilitats dels blocs de programació amb ajut d’un projector
o   Verds : Mover tanque
§  Apagado/Rotaciones /Encendido
§  Experimentar el moviment del robot
o   1er repte
§  Una línia amb un punt d’inici i final. Cal fer el recorregut en un sol intent
·         Expliquen com ho han fet
o   2n repte
§  Seguir una línia amb un angle recte
·         Com ho han aconseguit ?
3ª sessió
·         Interactuar amb el medi
o   Sensor ultrasònic
§  Muntar lliurement al robot
§  Mostrar possibilitats dels blocs taronja incidint especialment en el rellotge de sorra i els seus diferents sensors
o   1r repte
§  Aturar-se a 10 cm d’una paret
·         Com ?
o   2n repte
§  Comportar-se com un robot aspirador de casa
·         Com ?

4ª sessió
·         Seguir un circuit ja dissenyat
Desmuntar i recollir peces segons esquema

dimecres, 16 de març del 2016

Interpretant a PAUL KLEE


Els alumnes de 6è han pintat aquests fantàstics murals, interpretant a l'artista PAUL KLEE.

Paul Klee (18 de desembre de 1879 - 29 de juny de 1940) va ser un pintor suís, que es pot situar entre el surrealisme, l'expressionisme i l'abstracció.

August Macke, Zeichnung Paul Klee, 1914.jpg

dimecres, 2 de març del 2016

5è participa en el 17è FÔRUM de RECERCA de Les Corts


Els alumnes de 5è de l'escola participen en el 17è FÒRUM de RECERCA de Les Corts amb el projecte:


El fòrum de recerca de les corts és un certamen, al què concorren alguns dels treballs realitzats per l'alumnat del districte, amb l'objectiu de fer un reconeixement del treball d'investigació d'alumnat i professorat, de ser una plataforma d'intercanvi d'experiències, distingir les millors recerques i donar a conèixer a la comunitat educativa i la societat el treball  que es fa als centres educatius.
La recerca permet a l’alumnat adquirir i integrar nous sabers i habilitats i alhora desenvolupar unes capacitats necessàries per viure en una societat cultura lment i tècnicament canviant. La recerca doncs, contribueix decididament a la formació  integral  dels joves, un dels objectius principals de l’educació

Circuits Elèctrics i conductivitat a 5è

Els nens i nenes de 5è hem construït diferents circuits elèctrics. El primer que vam crear va ser el més senzill: una pila (font d’energia), dos cables, portabombetes i bombeta (receptor d’energia), els dos cables connectaven la pila i el portabombetes.
El segon no va ser tan senzill perquè li vam afegir un interruptor, que ha sigut: un clip, unes pinces, paper d’alumini, una mina de llapis, tisores, una cadena de metall, un braçalet, un compàs, fil de coure, claus, una maquineta, la part metàl·lica del tap d’un bolígraf, un bolígraf,....

Amb aquesta experiència hem après:
  • Que perquè s’encengui la bombeta en un circuit elèctric aquest ha d’estar tancat i ha d’haver una font d’energia.
  • Quina és la funció de l’interruptor.
  • Què vol dir conductivitat elèctrica i que els metalls són bons conductors elèctrics.


dijous, 21 de gener del 2016

Acte de cloenda del projecte compartit “Expliquem el barri”

Divendres 22 de gener tindrà lloc a la seu del Camp d'Aprenentatge de Barcelona l'acte de cloenda del projecte compartit " Expliquem el barri ".

Els alumnes de 5è de l'Escola Joan Miró de la Nova esquerra de l'Eixample i de l'Escola Duran i Bas de Les Corts han explorat a fons els seus barris i arriba el moment de presentar-los.

No us ho perdeu !!!

Podreu seguir l'acte en streaming des de la pàgina web http://blocs.xtec.cat/cdabarcelona/ a partir de les 10h. del matí. Dilluns disposareu del corresponent podcast.




Podcast del programa de ràdio Xtec posterior a les presentacions conduit per l’Iñaki Arregui.

Gràcies Iñaki!!

dijous, 14 de gener del 2016

RECULL DE VIDEOS DEL CAMP D’APRENENTATGE

En aquest recull trobareu una mostra dels vídeos elaborats per l’alumnat de 5è durant el projecte “Expliquem el barri”.

En aquesta mostra hi ha els vídeos amb les explicacions sobre els diferents espais emblemàtics del barri. 

També s’hi inclou vídeos que reflecteixen la manera i tècniques de treball: estudi de la biodiversitat del barri, mesura de la contaminació atmosfèrica,.....





















dilluns, 16 de novembre del 2015

CAMP D’APRENENTATGE

L’alumnat de 5è està participant en el camp d’aprenentatge de Barcelona realitzant un estudi del barri de l’escola: Les Corts.

L’estudi abarca molts aspectes: la biodiversitat (ocells i arbres), contaminació acústica, llocs emblemàtics del barri, visita a una entitat, ....

Aquí veureu un recull de fotografies que volen ser una mostra de les diferents activitats que estem realitzant.


dimarts, 3 de novembre del 2015

OBSERVACIÓ AMB MICROSCOPIS

L’alumnat de cinquè ha fet unes pràctiques d’observació de vegetals amb dos tipus de microscopis.
Per una banda es va observar fulles d’arbres amb un microscopi electrònic que estava connectat a un ordinador, la qual cosa permet veure el què s’observa a la PDI i capturar les imatges. 

Aquestes són les que trobeu en aquest blog, corresponen a fulles d’arbres que estan sent descompostes per fongs.


Per altra banda vam intentar observar les cèl·lules de teixit de ceba amb el microscopi analògic.


dimarts, 16 de juny del 2015

Dinàmica de la Terra, 6è

Aquest és un recull de les experiències que ha realitzat l’alumnat de 6è estudiant el tema dels canvis de relleu de la terra.


Les experiències han estat la realització de les següents simulacions:
  • L’erosió de l’aigua
  • L’erosió del vent
  • Una falla
  • Sedimentació
  • Fem de paleontòlegs
  • Meteorització.

Trobareu fotografies preses durant la preparació, així com vídeos explicatius de cada simulació. Penseu que aquestes accions tenen lloc al nostre planeta i moltes vegades de manera simultània.









dimarts, 12 de maig del 2015

MAQUETES “ LA FUNCIÓ DE NUTRICIÓ EN UN FETUS”

En aquestes imatges s’observa el procés d’elaboració de les maquetes que representen la funció de nutrició en un fetus, així com les maquetes un cop acabades. 

Aquesta activitat ha estat realitzada per l’alumnat de 6è.