Aquest curs hem fet circuits, aquí us deixem algunes fotos:
divendres, 27 de març del 2015
CIRCUITS A 5è
dimecres, 25 de març del 2015
Sortida a POBLET
L’alumnat de Cicle Superior ha realitzat una sortida al
Monestir de Poblet. Així han pogut reforçar els continguts donats a classe
sobre l’edat Mitjana .
“ Els nens de 5è i 6è
hem anat a visitar el Monestir de Poblet. Ha estat impressionat . Ens han
explicat moltes coses sobre el monestir. Hem fet un joc medieval: uns
representaven els monjos, d’altres eren camperols lliures o no lliures, uns altres han tingut sort
,representaven a la noblesa, als comerciants i artesans.
Hem aprofitat per
fer fotos per ensenyar-ho i explicar-ho a la nostre família.”
GENIAL...
divendres, 13 de març del 2015
Educació Artística
Aquesta és
una petita mostra d’alguns dels treballs d’aquesta àrea que ha
realitzat l’alumnat de 6è.
Hi trobareu:
- unes
il·lusions òptiques creades a partir de la construcció d’un
quadrat.
- traçats
de diferents tipus d’estrelles amb regle i compàs.
- la
combinació del color i diferents tipus de formes i línies per
decorar formes lliures.
Etiquetes de comentaris:
6è,
Educació Artística
dissabte, 7 de març del 2015
VOLEI a 6è
Aquesta passada setmana, els alumnes de 6è han rebut una classe de VOLEI amb la col.laboració del Club de Volei del Barça.
dimecres, 14 de gener del 2015
dijous, 4 de desembre del 2014
Videos sobre MEDI NATURAL
Aquí
hi ha tot un seguit d’enllaços a vídeos referents a diferents
aspectes del medi natural: plantes, animals, dinàmica de la Terra, i
fins i tot alguns de més divertits ( com el de les flors o el de
“Ice age” i la deriva dels continents).
Els
podeu anar mirant a poc a poc, si ho feu amb atenció els podreu
relacionar amb els temes de medi que hem estudiat i els que
estudiarem. És una manera diferent de repassar i preparar el medi.
“Qualsevol circumstància i condició es pot aprofitar per
aprendre”
Pol·linització
c Caballito de mar neixement
Video flors
Vol
Àliga
Respiracio
plantes
Natura
a Suècia
Glacera
Ice
Age: Teoria deriva continents
Etiquetes de comentaris:
6è,
Medi Natural,
VIideos
dijous, 8 de maig del 2014
TREBALL SOBRE MOVIMENT, VELOCITAT, FORCES I MÀQUINES
Amb l’alumnat de 5è s’ha treballat el tema del moviment, les forces i les màquines de la següent manera:
En primer lloc s’ha fet un treball pràctic sobre la velocitat : calcular la velocitat d’una pilota en diferents moments.
En segon lloc hem treballat les forces, l’alumnat estava dividit en petits grups i havien de moure un objecte tou seguint diferents consignes.
El següent pas ha estat conèixer les principals màquines simples: palanca, rampa.
Posteriorment s’han aplicat totes aquestes idees o coneixements a les estructures de joc dels parcs infantils (gronxador, tobogan, balancí).
Conclusions de nens i/o observacions de l’alumnat:
Al tobogan s’ha de tenir en compte si la rampa és de fusta, de metall, llisa, amb bandes.... També la mida de la superfície de fregament del cotxet: rodes o part baixa llisa.
Gronxador: quan s’ha de gronxar un nen petit, algú més gran li fa empentes o l’impulsa per darrera. Quan és un nen més gran ell mateix es fa la força amb les cames per gronxar-se. On s’uneixen les cadenes amb l’estructura del gronxador s’hi produeix un fregament.
A 5è A l’alçada de sortida coincidia amb la d’arribada, a 5è B. Les raons de 5è B són: potser hem recollit malament, o l’alçada d’arribada és menor perquè el gronxador perd impuls i ha de pujar.
Per últim hem elaborat la maqueta d’un gronxador.
En primer lloc s’ha fet un treball pràctic sobre la velocitat : calcular la velocitat d’una pilota en diferents moments.
En segon lloc hem treballat les forces, l’alumnat estava dividit en petits grups i havien de moure un objecte tou seguint diferents consignes.
El següent pas ha estat conèixer les principals màquines simples: palanca, rampa.
Posteriorment s’han aplicat totes aquestes idees o coneixements a les estructures de joc dels parcs infantils (gronxador, tobogan, balancí).
Conclusions de nens i/o observacions de l’alumnat:
Al tobogan s’ha de tenir en compte si la rampa és de fusta, de metall, llisa, amb bandes.... També la mida de la superfície de fregament del cotxet: rodes o part baixa llisa.
Gronxador: quan s’ha de gronxar un nen petit, algú més gran li fa empentes o l’impulsa per darrera. Quan és un nen més gran ell mateix es fa la força amb les cames per gronxar-se. On s’uneixen les cadenes amb l’estructura del gronxador s’hi produeix un fregament.
A 5è A l’alçada de sortida coincidia amb la d’arribada, a 5è B. Les raons de 5è B són: potser hem recollit malament, o l’alçada d’arribada és menor perquè el gronxador perd impuls i ha de pujar.
Per últim hem elaborat la maqueta d’un gronxador.
diumenge, 27 d’abril del 2014
dilluns, 10 de març del 2014
5è, Observació d'un INVETEBRAT
OBSERVACIÓ D’UN POP I D’UNA GALERA
Aquestes són les imatges de l’alumnat de 5è observant dos animals invertebrats: un popet i una galera. A l’observació s’ha pogut comprovar com és un crustaci i un mol·lusc cefalòpode.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)