Aquests són alguns dels arbres de nadal que els /les alumnes
de sisè han realitzat enguany:
dimecres, 14 de gener del 2015
dijous, 4 de desembre del 2014
Videos sobre MEDI NATURAL
Aquí
hi ha tot un seguit d’enllaços a vídeos referents a diferents
aspectes del medi natural: plantes, animals, dinàmica de la Terra, i
fins i tot alguns de més divertits ( com el de les flors o el de
“Ice age” i la deriva dels continents).
Els
podeu anar mirant a poc a poc, si ho feu amb atenció els podreu
relacionar amb els temes de medi que hem estudiat i els que
estudiarem. És una manera diferent de repassar i preparar el medi.
“Qualsevol circumstància i condició es pot aprofitar per
aprendre”
Pol·linització
c Caballito de mar neixement
Video flors
Vol
Àliga
Respiracio
plantes
Natura
a Suècia
Glacera
Ice
Age: Teoria deriva continents
Etiquetes de comentaris:
6è,
Medi Natural,
VIideos
dijous, 8 de maig del 2014
TREBALL SOBRE MOVIMENT, VELOCITAT, FORCES I MÀQUINES
Amb l’alumnat de 5è s’ha treballat el tema del moviment, les forces i les màquines de la següent manera:
En primer lloc s’ha fet un treball pràctic sobre la velocitat : calcular la velocitat d’una pilota en diferents moments.
En segon lloc hem treballat les forces, l’alumnat estava dividit en petits grups i havien de moure un objecte tou seguint diferents consignes.
El següent pas ha estat conèixer les principals màquines simples: palanca, rampa.
Posteriorment s’han aplicat totes aquestes idees o coneixements a les estructures de joc dels parcs infantils (gronxador, tobogan, balancí).
Conclusions de nens i/o observacions de l’alumnat:
Al tobogan s’ha de tenir en compte si la rampa és de fusta, de metall, llisa, amb bandes.... També la mida de la superfície de fregament del cotxet: rodes o part baixa llisa.
Gronxador: quan s’ha de gronxar un nen petit, algú més gran li fa empentes o l’impulsa per darrera. Quan és un nen més gran ell mateix es fa la força amb les cames per gronxar-se. On s’uneixen les cadenes amb l’estructura del gronxador s’hi produeix un fregament.
A 5è A l’alçada de sortida coincidia amb la d’arribada, a 5è B. Les raons de 5è B són: potser hem recollit malament, o l’alçada d’arribada és menor perquè el gronxador perd impuls i ha de pujar.
Per últim hem elaborat la maqueta d’un gronxador.
En primer lloc s’ha fet un treball pràctic sobre la velocitat : calcular la velocitat d’una pilota en diferents moments.
En segon lloc hem treballat les forces, l’alumnat estava dividit en petits grups i havien de moure un objecte tou seguint diferents consignes.
El següent pas ha estat conèixer les principals màquines simples: palanca, rampa.
Posteriorment s’han aplicat totes aquestes idees o coneixements a les estructures de joc dels parcs infantils (gronxador, tobogan, balancí).
Conclusions de nens i/o observacions de l’alumnat:
Al tobogan s’ha de tenir en compte si la rampa és de fusta, de metall, llisa, amb bandes.... També la mida de la superfície de fregament del cotxet: rodes o part baixa llisa.
Gronxador: quan s’ha de gronxar un nen petit, algú més gran li fa empentes o l’impulsa per darrera. Quan és un nen més gran ell mateix es fa la força amb les cames per gronxar-se. On s’uneixen les cadenes amb l’estructura del gronxador s’hi produeix un fregament.
A 5è A l’alçada de sortida coincidia amb la d’arribada, a 5è B. Les raons de 5è B són: potser hem recollit malament, o l’alçada d’arribada és menor perquè el gronxador perd impuls i ha de pujar.
Per últim hem elaborat la maqueta d’un gronxador.
diumenge, 27 d’abril del 2014
dilluns, 10 de març del 2014
5è, Observació d'un INVETEBRAT
OBSERVACIÓ D’UN POP I D’UNA GALERA
Aquestes són les imatges de l’alumnat de 5è observant dos animals invertebrats: un popet i una galera. A l’observació s’ha pogut comprovar com és un crustaci i un mol·lusc cefalòpode.
dimecres, 19 de febrer del 2014
FLORIDURES
Aquestes imatges corresponen a l’activitat que va realitzar l’alumnat de 5è amb les floridures.
N’hi ha imatges de:
N’hi ha imatges de:
- la preparació ( llesques de pa en diferents condicions),
- de les llesques de pa al cap d’un temps
- i de les conclusions que se’n van treure de l’experiment.
OBSERVACIÓ COR DE XAI, 5è
Aquestes imatges corresponen a l’observació d’un cor de xai que van realitzar els/les alumnes de 5è. Del cor van comprovar com eren les aurícules, els ventricles, els vasos sanguinis, com estaven connectades les diferents parts del cor. Així mateix també van observar com eren el pulmons i la tràquea.
divendres, 15 de novembre del 2013
OBSERVACIÓ D’UN POP I D’UNA GALERA
Aquestes són les imatges de l’alumnat de 5è observant dos animals invertebrats:
un popet i una galera.
A l’observació s’ha pogut comprovar com és un crustaci i un mol·lusc cefalòpode.
un popet i una galera.
A l’observació s’ha pogut comprovar com és un crustaci i un mol·lusc cefalòpode.
dilluns, 14 d’octubre del 2013
OBSERVACIÓ D’UNA SARDINA
Aquestes són les imatges de l’observació d’una sardina realitzada a 5è.
S’hi pot observar : la sardina per fora i per dins, les escates, la connexió de la boca
amb l’opercle i la feina enregistrada que havia de fer l’alumnat alhora.
S’hi pot observar : la sardina per fora i per dins, les escates, la connexió de la boca
amb l’opercle i la feina enregistrada que havia de fer l’alumnat alhora.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)