dijous, 8 de maig del 2014
TREBALL SOBRE MOVIMENT, VELOCITAT, FORCES I MÀQUINES
Amb l’alumnat de 5è s’ha treballat el tema del moviment, les forces i les màquines de la següent manera:
En primer lloc s’ha fet un treball pràctic sobre la velocitat : calcular la velocitat d’una pilota en diferents moments.
En segon lloc hem treballat les forces, l’alumnat estava dividit en petits grups i havien de moure un objecte tou seguint diferents consignes.
El següent pas ha estat conèixer les principals màquines simples: palanca, rampa.
Posteriorment s’han aplicat totes aquestes idees o coneixements a les estructures de joc dels parcs infantils (gronxador, tobogan, balancí).
Conclusions de nens i/o observacions de l’alumnat:
Al tobogan s’ha de tenir en compte si la rampa és de fusta, de metall, llisa, amb bandes.... També la mida de la superfície de fregament del cotxet: rodes o part baixa llisa.
Gronxador: quan s’ha de gronxar un nen petit, algú més gran li fa empentes o l’impulsa per darrera. Quan és un nen més gran ell mateix es fa la força amb les cames per gronxar-se. On s’uneixen les cadenes amb l’estructura del gronxador s’hi produeix un fregament.
A 5è A l’alçada de sortida coincidia amb la d’arribada, a 5è B. Les raons de 5è B són: potser hem recollit malament, o l’alçada d’arribada és menor perquè el gronxador perd impuls i ha de pujar.
Per últim hem elaborat la maqueta d’un gronxador.
En primer lloc s’ha fet un treball pràctic sobre la velocitat : calcular la velocitat d’una pilota en diferents moments.
En segon lloc hem treballat les forces, l’alumnat estava dividit en petits grups i havien de moure un objecte tou seguint diferents consignes.
El següent pas ha estat conèixer les principals màquines simples: palanca, rampa.
Posteriorment s’han aplicat totes aquestes idees o coneixements a les estructures de joc dels parcs infantils (gronxador, tobogan, balancí).
Conclusions de nens i/o observacions de l’alumnat:
Al tobogan s’ha de tenir en compte si la rampa és de fusta, de metall, llisa, amb bandes.... També la mida de la superfície de fregament del cotxet: rodes o part baixa llisa.
Gronxador: quan s’ha de gronxar un nen petit, algú més gran li fa empentes o l’impulsa per darrera. Quan és un nen més gran ell mateix es fa la força amb les cames per gronxar-se. On s’uneixen les cadenes amb l’estructura del gronxador s’hi produeix un fregament.
A 5è A l’alçada de sortida coincidia amb la d’arribada, a 5è B. Les raons de 5è B són: potser hem recollit malament, o l’alçada d’arribada és menor perquè el gronxador perd impuls i ha de pujar.
Per últim hem elaborat la maqueta d’un gronxador.
diumenge, 27 d’abril del 2014
dilluns, 10 de març del 2014
5è, Observació d'un INVETEBRAT
OBSERVACIÓ D’UN POP I D’UNA GALERA
Aquestes són les imatges de l’alumnat de 5è observant dos animals invertebrats: un popet i una galera. A l’observació s’ha pogut comprovar com és un crustaci i un mol·lusc cefalòpode.
dimecres, 19 de febrer del 2014
FLORIDURES
Aquestes imatges corresponen a l’activitat que va realitzar l’alumnat de 5è amb les floridures.
N’hi ha imatges de:
N’hi ha imatges de:
- la preparació ( llesques de pa en diferents condicions),
- de les llesques de pa al cap d’un temps
- i de les conclusions que se’n van treure de l’experiment.
OBSERVACIÓ COR DE XAI, 5è
Aquestes imatges corresponen a l’observació d’un cor de xai que van realitzar els/les alumnes de 5è. Del cor van comprovar com eren les aurícules, els ventricles, els vasos sanguinis, com estaven connectades les diferents parts del cor. Així mateix també van observar com eren el pulmons i la tràquea.
divendres, 15 de novembre del 2013
OBSERVACIÓ D’UN POP I D’UNA GALERA
Aquestes són les imatges de l’alumnat de 5è observant dos animals invertebrats:
un popet i una galera.
A l’observació s’ha pogut comprovar com és un crustaci i un mol·lusc cefalòpode.
un popet i una galera.
A l’observació s’ha pogut comprovar com és un crustaci i un mol·lusc cefalòpode.
dilluns, 14 d’octubre del 2013
OBSERVACIÓ D’UNA SARDINA
Aquestes són les imatges de l’observació d’una sardina realitzada a 5è.
S’hi pot observar : la sardina per fora i per dins, les escates, la connexió de la boca
amb l’opercle i la feina enregistrada que havia de fer l’alumnat alhora.
S’hi pot observar : la sardina per fora i per dins, les escates, la connexió de la boca
amb l’opercle i la feina enregistrada que havia de fer l’alumnat alhora.
dilluns, 8 d’abril del 2013
Els arbres de Les Corts
Aquestes són les imatges del treball que han realitzat els nens i nenes de 6è sobre els arbres dels voltants de l’escola. El treball que s’ha fet ha consistit en buscar informació sobre les característiques de cada arbre i identificar-los amb un joc de cartes dicotòmiques. A continuació s’han enregistrat imatges i vídeos dels arbres estudiats amb IPADS. Tota aquesta informació s’ha penjat a la plataforma EDULOC, així com la geolocalització dels diferents arbres: http://eduloc.net/es/escenari/480/preview-iframe
En últim lloc s’ha elaborat una maqueta d’una planta, tenint en compte les funcions que realitza cada part d’ella.
Tot aquest treball s’ha fet en grup: cerca d’ informació en diferents mitjans
( llibres, Internet), ús de noves tecnologies: ipads i ordinadors per enregistrar vídeos i veu, fer fotografies,....
VIDEO
En últim lloc s’ha elaborat una maqueta d’una planta, tenint en compte les funcions que realitza cada part d’ella.
Tot aquest treball s’ha fet en grup: cerca d’ informació en diferents mitjans
( llibres, Internet), ús de noves tecnologies: ipads i ordinadors per enregistrar vídeos i veu, fer fotografies,....
VIDEO
dilluns, 3 de desembre del 2012
OBSERVACIÓ D'UN CERVELL
Aquestes són les imatges de l’observació de l’encèfal realitzada per l’alumnat de 6è de Primària. Hi podeu distingir els hemisferis, les circumvolucions, els solc central, el cerebel, ...
Subscriure's a:
Missatges (Atom)