dimecres, 16 de març del 2016

Interpretant a PAUL KLEE


Els alumnes de 6è han pintat aquests fantàstics murals, interpretant a l'artista PAUL KLEE.

Paul Klee (18 de desembre de 1879 - 29 de juny de 1940) va ser un pintor suís, que es pot situar entre el surrealisme, l'expressionisme i l'abstracció.

August Macke, Zeichnung Paul Klee, 1914.jpg

dimecres, 2 de març del 2016

5è participa en el 17è FÔRUM de RECERCA de Les Corts


Els alumnes de 5è de l'escola participen en el 17è FÒRUM de RECERCA de Les Corts amb el projecte:


El fòrum de recerca de les corts és un certamen, al què concorren alguns dels treballs realitzats per l'alumnat del districte, amb l'objectiu de fer un reconeixement del treball d'investigació d'alumnat i professorat, de ser una plataforma d'intercanvi d'experiències, distingir les millors recerques i donar a conèixer a la comunitat educativa i la societat el treball  que es fa als centres educatius.
La recerca permet a l’alumnat adquirir i integrar nous sabers i habilitats i alhora desenvolupar unes capacitats necessàries per viure en una societat cultura lment i tècnicament canviant. La recerca doncs, contribueix decididament a la formació  integral  dels joves, un dels objectius principals de l’educació

Circuits Elèctrics i conductivitat a 5è

Els nens i nenes de 5è hem construït diferents circuits elèctrics. El primer que vam crear va ser el més senzill: una pila (font d’energia), dos cables, portabombetes i bombeta (receptor d’energia), els dos cables connectaven la pila i el portabombetes.
El segon no va ser tan senzill perquè li vam afegir un interruptor, que ha sigut: un clip, unes pinces, paper d’alumini, una mina de llapis, tisores, una cadena de metall, un braçalet, un compàs, fil de coure, claus, una maquineta, la part metàl·lica del tap d’un bolígraf, un bolígraf,....

Amb aquesta experiència hem après:
  • Que perquè s’encengui la bombeta en un circuit elèctric aquest ha d’estar tancat i ha d’haver una font d’energia.
  • Quina és la funció de l’interruptor.
  • Què vol dir conductivitat elèctrica i que els metalls són bons conductors elèctrics.


dijous, 21 de gener del 2016

Acte de cloenda del projecte compartit “Expliquem el barri”

Divendres 22 de gener tindrà lloc a la seu del Camp d'Aprenentatge de Barcelona l'acte de cloenda del projecte compartit " Expliquem el barri ".

Els alumnes de 5è de l'Escola Joan Miró de la Nova esquerra de l'Eixample i de l'Escola Duran i Bas de Les Corts han explorat a fons els seus barris i arriba el moment de presentar-los.

No us ho perdeu !!!

Podreu seguir l'acte en streaming des de la pàgina web http://blocs.xtec.cat/cdabarcelona/ a partir de les 10h. del matí. Dilluns disposareu del corresponent podcast.




Podcast del programa de ràdio Xtec posterior a les presentacions conduit per l’Iñaki Arregui.

Gràcies Iñaki!!

dijous, 14 de gener del 2016

RECULL DE VIDEOS DEL CAMP D’APRENENTATGE

En aquest recull trobareu una mostra dels vídeos elaborats per l’alumnat de 5è durant el projecte “Expliquem el barri”.

En aquesta mostra hi ha els vídeos amb les explicacions sobre els diferents espais emblemàtics del barri. 

També s’hi inclou vídeos que reflecteixen la manera i tècniques de treball: estudi de la biodiversitat del barri, mesura de la contaminació atmosfèrica,.....





















dilluns, 16 de novembre del 2015

CAMP D’APRENENTATGE

L’alumnat de 5è està participant en el camp d’aprenentatge de Barcelona realitzant un estudi del barri de l’escola: Les Corts.

L’estudi abarca molts aspectes: la biodiversitat (ocells i arbres), contaminació acústica, llocs emblemàtics del barri, visita a una entitat, ....

Aquí veureu un recull de fotografies que volen ser una mostra de les diferents activitats que estem realitzant.


dimarts, 3 de novembre del 2015

OBSERVACIÓ AMB MICROSCOPIS

L’alumnat de cinquè ha fet unes pràctiques d’observació de vegetals amb dos tipus de microscopis.
Per una banda es va observar fulles d’arbres amb un microscopi electrònic que estava connectat a un ordinador, la qual cosa permet veure el què s’observa a la PDI i capturar les imatges. 

Aquestes són les que trobeu en aquest blog, corresponen a fulles d’arbres que estan sent descompostes per fongs.


Per altra banda vam intentar observar les cèl·lules de teixit de ceba amb el microscopi analògic.


dimarts, 16 de juny del 2015

Dinàmica de la Terra, 6è

Aquest és un recull de les experiències que ha realitzat l’alumnat de 6è estudiant el tema dels canvis de relleu de la terra.


Les experiències han estat la realització de les següents simulacions:
  • L’erosió de l’aigua
  • L’erosió del vent
  • Una falla
  • Sedimentació
  • Fem de paleontòlegs
  • Meteorització.

Trobareu fotografies preses durant la preparació, així com vídeos explicatius de cada simulació. Penseu que aquestes accions tenen lloc al nostre planeta i moltes vegades de manera simultània.









dimarts, 12 de maig del 2015

MAQUETES “ LA FUNCIÓ DE NUTRICIÓ EN UN FETUS”

En aquestes imatges s’observa el procés d’elaboració de les maquetes que representen la funció de nutrició en un fetus, així com les maquetes un cop acabades. 

Aquesta activitat ha estat realitzada per l’alumnat de 6è.


divendres, 24 d’abril del 2015

ESTUDI DELS OCELLS DEL PATI a 6è

Introducció

Els nens i nenes de 6è hem estat estudiant els ocells al pati. Hem observat els seus comportaments en diferents moments del dia i ho hem anotat. Amb els Ipads els hem fotografiat i hem fet enregistrat vídeos. També els hem dibuixat.
Aquest treball l’hem realitzat en grups petits.

Preparació

En primer lloc, cada grup va triar l’ocell que estudiaria i va buscar-hi informació. A continuació vam acordar què i quan observaríem, elaborant una graella per anotar aquestes observacions.

Ocells observats

Les espècies d’ocells que hem observat al pati són: gavines, cotorres i colomes (els més abundants). També algunes: garses, merles i pardals.

Conclusions

Amb les nostres dades expliquem que hem vist més coloms i pardals al parc que a la pista, pensem que és perquè prefereixen el sòl de terra i sorra del parc que el de la pista que és de formigó.

Cotorres: Quan hi ha més menjar a la pista és a partir de les 11:30, però les cotorres només hi van si no hi són les gavines.
Només fan els nius a les palmeres. A la tarda hi transporten branquetes pels nius. El dia que les van podar se les sentia més, pensem que deurien estar més nervioses perquè havien perdut els nius.
Creiem que les cotorres fan els nius a les palmeres perquè s’hi camuflen amb les branques, podem observar millor el possible menjar i els deu ser més fàcil fer el niu i entrar-hi
Hem observat més cotorres els dies solejats i calorosos que els ennuvolats i frescos.
Les cotorres comparteixen l’espai amb els coloms.

Garses:
Només vam veure una garsa un dia. Creiem que encara no era l’època adient

Pardals:
En general hem vist pocs pardals, quan n’hem vist més ha estat després de l’esbarjo del migdia.

Coloms:
Hem vist força coloms en general. Creiem que estan adaptats a la presència dels humans perquè els donen menjar. Són els únics ocells que hi ha a la pista a l’hora de l’esbarjo.
Quan hi ha gavines a la pista no hi ha coloms, els hi tenen por perquè se’ls poden menjar. A les tres de la tarda no hi ha gaires coloms al pati, els que hi ha estan força tranquils i normalment estan bevent aigua, creiem que és perquè en aquesta hora és quan fa més calor.

Gavines:
El moment en qual hem vist més gavines ha estat després del pati del matí, fins i tot comencen a arribar una mica abans d’acabar l’esbarjo. Creiem que es deu a que és el moment que al terra hi ha més menjar.
El seu comportament és violent perquè : ens van tirar una pedra, vam observar com perseguien un pardal i quan elles són a la pista la resta d’ocells fugen o no hi apareixen.