divendres, 24 d’abril del 2015

ESTUDI DELS OCELLS DEL PATI a 6è

Introducció

Els nens i nenes de 6è hem estat estudiant els ocells al pati. Hem observat els seus comportaments en diferents moments del dia i ho hem anotat. Amb els Ipads els hem fotografiat i hem fet enregistrat vídeos. També els hem dibuixat.
Aquest treball l’hem realitzat en grups petits.

Preparació

En primer lloc, cada grup va triar l’ocell que estudiaria i va buscar-hi informació. A continuació vam acordar què i quan observaríem, elaborant una graella per anotar aquestes observacions.

Ocells observats

Les espècies d’ocells que hem observat al pati són: gavines, cotorres i colomes (els més abundants). També algunes: garses, merles i pardals.

Conclusions

Amb les nostres dades expliquem que hem vist més coloms i pardals al parc que a la pista, pensem que és perquè prefereixen el sòl de terra i sorra del parc que el de la pista que és de formigó.

Cotorres: Quan hi ha més menjar a la pista és a partir de les 11:30, però les cotorres només hi van si no hi són les gavines.
Només fan els nius a les palmeres. A la tarda hi transporten branquetes pels nius. El dia que les van podar se les sentia més, pensem que deurien estar més nervioses perquè havien perdut els nius.
Creiem que les cotorres fan els nius a les palmeres perquè s’hi camuflen amb les branques, podem observar millor el possible menjar i els deu ser més fàcil fer el niu i entrar-hi
Hem observat més cotorres els dies solejats i calorosos que els ennuvolats i frescos.
Les cotorres comparteixen l’espai amb els coloms.

Garses:
Només vam veure una garsa un dia. Creiem que encara no era l’època adient

Pardals:
En general hem vist pocs pardals, quan n’hem vist més ha estat després de l’esbarjo del migdia.

Coloms:
Hem vist força coloms en general. Creiem que estan adaptats a la presència dels humans perquè els donen menjar. Són els únics ocells que hi ha a la pista a l’hora de l’esbarjo.
Quan hi ha gavines a la pista no hi ha coloms, els hi tenen por perquè se’ls poden menjar. A les tres de la tarda no hi ha gaires coloms al pati, els que hi ha estan força tranquils i normalment estan bevent aigua, creiem que és perquè en aquesta hora és quan fa més calor.

Gavines:
El moment en qual hem vist més gavines ha estat després del pati del matí, fins i tot comencen a arribar una mica abans d’acabar l’esbarjo. Creiem que es deu a que és el moment que al terra hi ha més menjar.
El seu comportament és violent perquè : ens van tirar una pedra, vam observar com perseguien un pardal i quan elles són a la pista la resta d’ocells fugen o no hi apareixen.














divendres, 27 de març del 2015

dimecres, 25 de març del 2015

Sortida a POBLET

L’alumnat de Cicle Superior ha realitzat una sortida al Monestir de Poblet. Així han pogut reforçar els continguts donats a classe sobre l’edat Mitjana .

Què ens diuen els propis alumnes sobre aquesta sortida:
 “ Els nens de 5è i 6è hem anat a visitar el Monestir de Poblet. Ha estat impressionat . Ens han explicat moltes coses sobre el monestir. Hem fet un joc medieval: uns representaven els monjos, d’altres eren camperols lliures  o no lliures, uns altres han tingut sort ,representaven a la noblesa, als comerciants i artesans.
Hem aprofitat per fer fotos per ensenyar-ho i explicar-ho a la nostre família.”

GENIAL...

divendres, 13 de març del 2015

Educació Artística

Aquesta és una petita mostra d’alguns dels treballs d’aquesta àrea que ha realitzat l’alumnat de 6è.

Hi trobareu:
- unes il·lusions òptiques creades a partir de la construcció d’un quadrat.
- traçats de diferents tipus d’estrelles amb regle i compàs.

- la combinació del color i diferents tipus de formes i línies per decorar formes lliures.


dissabte, 7 de març del 2015

VOLEI a 6è

Aquesta passada setmana, els alumnes de 6è han rebut una classe de VOLEI amb la col.laboració del Club de Volei del Barça.

dimecres, 14 de gener del 2015

ARBRES DE NADAL DE 6è

Aquests són alguns dels arbres de nadal que els /les alumnes de sisè han realitzat enguany:




dijous, 4 de desembre del 2014

Videos sobre MEDI NATURAL

Aquí hi ha tot un seguit d’enllaços a vídeos referents a diferents aspectes del medi natural: plantes, animals, dinàmica de la Terra, i fins i tot alguns de més divertits ( com el de les flors o el de “Ice age” i la deriva dels continents).

Els podeu anar mirant a poc a poc, si ho feu amb atenció els podreu relacionar amb els temes de medi que hem estudiat i els que estudiarem. És una manera diferent de repassar i preparar el medi. 

“Qualsevol circumstància i condició es pot aprofitar per aprendre”


   Pol·linització

c       Caballito de mar neixement

   Video flors

   Vol Àliga

   Respiracio plantes

    Natura a Suècia

   Glacera

   Ice Age: Teoria deriva continents

dijous, 8 de maig del 2014

ENLLAÇ A LA PÀGINA DEL CRP LES CORTS ON HI HA LES FOTOS DEL FÒRUM DE RECERCA

http://www.sezlescorts.net/

TREBALL SOBRE MOVIMENT, VELOCITAT, FORCES I MÀQUINES

Amb l’alumnat de 5è s’ha treballat el tema del moviment, les forces i les màquines de la següent manera:

En primer lloc s’ha fet un treball pràctic sobre la velocitat : calcular la velocitat d’una pilota en diferents moments.

En segon lloc hem treballat les forces,  l’alumnat estava dividit en petits grups i havien de moure un objecte tou seguint diferents consignes.

El següent pas ha estat  conèixer les principals màquines simples: palanca, rampa.

Posteriorment s’han aplicat totes aquestes idees o coneixements a les estructures de joc dels parcs infantils (gronxador, tobogan, balancí).

Conclusions de nens i/o observacions de l’alumnat:

Al tobogan s’ha de tenir en compte si la rampa és de fusta, de metall, llisa, amb bandes.... També la mida de la superfície de fregament del cotxet: rodes o part baixa llisa.

Gronxador: quan s’ha de gronxar un nen petit, algú més gran li fa empentes o l’impulsa per darrera. Quan és un nen més gran ell mateix es fa la força amb les cames per gronxar-se. On s’uneixen les cadenes amb l’estructura del gronxador s’hi produeix un fregament.

A 5è A l’alçada de sortida coincidia amb la d’arribada, a 5è B. Les raons de 5è B són: potser hem recollit malament, o l’alçada d’arribada és menor perquè el gronxador perd impuls i ha de pujar.

Per últim hem elaborat la maqueta d’un gronxador.